جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
منتظری در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس :

پیشنهادات نهاد کتابخانه‌ها برای اصلاح قانون موجود به کمیسیون فرهنگی ارائه شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه پیشنهادات نهاد کتابخانه های کشور برای اصلاح قانون موجود خبر داد و گفت: نمایندگان در نشست با مسئولان مربوطه بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی برای تقویت تقریب مذاهب اسلامی تاکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، غلامرضا منتظری در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه، 6 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز  رئیس نهاد کتابخانه های کشور و معاونان ایشان حضور داشتند و گزارشی از عملکرد و کارنامه نهاد ارائه و در ادامه در مورد نقش کمک های مردمی در شکل گیری کتابخانه های سراسر کشور اظهاراتی مطرح شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات پیش روی نهاد کتابخانه ها و اعتبارات و قانون آن مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان مربوطه بر این باور بودند که قانون موجود نواقص و کاستی هایی دارد که باید برطرف شود و از سویی منابع موجود هم پاسخگوی سطح نیازهای نهاد و کتابداران نیست و موجبات عدم نارضایتی آن ها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در نهایت نهاد پیشنهاداتی را برای اصلاح قانون در قالب طرح پیشنهادی به کمیسیون ارائه کرد که کمیسیون آن را مورد بررسی قرار داده و با برگزاری نشست مشترک و اعمال موارد اصلاحی قانون کامل تر وجامع تری را تدوین خواهیم کرد همچنین مقرر شد قانون موجود مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری نهاد اصلاحات و پیشنهادات لازم مطرح شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم یادآور شد:  پیشنهاد دوم مبنی بر این بود که رایزنی های لازم برای تقویت منابع مورد نیاز کتابخانه ها و کتاب داران در دستور کار کمیسیون و نهاد قرار گیرد.

منتظری افزود: همچنین در نشست امروز رئیس و معاونان سازمان تقریب مذاهب اسلامی حضور داشتند که در آغاز نشست گزارشی از وضعیت تقریب مذاهب در جهان اسلام ارائه و انتظاراتشان در رابطه با تقریب مذاهب و با بسط و گسترش تقریب مذاهب در مقیاس ملی و بین المللی مطرح و مقرر شد در ادامه نشست های مشترکی را میان کمیته های تخصصی کمیسیون و سازمان برگزار کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین رئیس سازمان موضوع دانشگاه بین المللی تقریب مذاهب و اهداف و برنامه های آن را مطرح کرد و درخواست شد که مجلس در صحن دیپلماسی پارلمانی از ارتقای این دانشگاه حمایت کند؛ نمایندگان تاکید کردند که نباید در حوزه های کلامی معطوف شوید و باید تلاش کنید از ظرفیت های مختلف مردمی مانند ورزشکاران، هنرمندان و چهره های شاخص ملی برای تقویت بحث های مختلف استفاده کنند البته مقرر شد در نشست های بعدی مباحث تخصصی تر مطرح شود./
منبع: خانه ملت
خبرهای مرتبط
نظر شما